Site ul oficial al primariei

Anunț privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante – Inspector, Clasa I, Grad profesional principal – Compartiment Executare Silită

Anunt concurs

Având în vedere prevederile art. 467 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. VII din O.U.G nr. 115/2023 alin. (2) lit. a) și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, cu modificările și completările ulterioare, inițiază procedura de organizare a concursului de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a următoarei funcții publice de execuție:

-Inspector, Clasa I, grad profesional principal, Compartiment Executare Silită – ID 611828;

-Durata timpului de muncă: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Probele pentru concurs:

– Etapa de selecție a dosarelor;

– Proba scrisă;

– Interviul

Calendarul de desfășurare a concursului:

Data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, pe site-ul oficial al Primăriei comunei Oarja și de afișare la sediul acesteia: 16.12.2024

Perioadă de depunere a dosarelor de concurs: 16.12.2024 – 08.01.2025, la sediul Primăriei comunei Oarja, jud. Argeș, str. Primăriei, nr. 459.

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului  de depunere a contestațiilor.

Proba scrisă 20.01.2025, ora 12:00, la sediul Primăriei comunei Oarja, jud. Argeș, str. Primăriei, nr. 459.

Interviul27.01.2025, ora 12:00, la sediul Primăriei comunei Oarja,jud. Argeș, str. Primăriei, nr. 459.

NOTĂ: Se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă. Etapele concursului de recrutare se evaluează de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluționare a contestațiilor, independent.

Condiții pentru ocuparea postului:

– Inspector Executare Silită – ID 611828, clasa I, grad profesional principal – Compartiment Executare Silită:

Studii de specialitate:

-Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

Domeniu de studiu: Științe economice (Ramura de știință), Științe juridice (Ramura de știință).

Vechime minimă în specialitatea studiilor: 5 ani

Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână

Perfecționări (Specializări): -Nu este cazul-

Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației (necesitate și nivel de cunoaștere: -Nu este cazul-

Cerințe specifice: -Nu este cazul-

Bibliografie și tematică:

1. Constituția României, republicată – cu tematica Constituția României, republicată;

2. O.U.G nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu completările şi modificările ulterioare – cu tematica O.U.G nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Partea I, titlul I și titlul II al părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

5. Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica Titlul IX din Legea Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

6. Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscală, cu modificările și completările ulterioare – cu tematica titlul II, titlul V, titlul VI, titlul VII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:

-Organizează şi desfăşoară activitatea de executare silită a debitorilor persoane fizice şi juridice, pentru stingerea creanţelor datorate bugetului local, în limitele competenţelor legale;

-Efectuează activitatea de identificare a debitorilor, colaborând în acest sens, cu toate instituțiile care asigură evidența persoanelor fizice și juridice;

-Întocmește dosare de executare silită în baza titlurilor executorii transmise de către compartimentele instituției, Tribunal, Judecătorie și alte instituții;

-Înștiințează debitorii, persoane fizice sau juridice, asupra obligațiilor existente și solicită efectuarea plăților în termenul legal;

-Aplică derularea procedurii specifice, în vederea declarării stării de insolvabilitate a debitorilor aflați într-o astfel de situație;

-Verifică periodic dosarele de executare nesoluționate în vederea continuării executării silite prin poprire, sechestru, valorificarea bunurilor, etc.;

-Urmărește permanent titlurile executorii emise de alte organe competente care privesc creanțele bugetare și confirmă primirea lor și restituie titlurile executorii emise de alte organe în situația în care acestea nu conțin elementele prevăzute de lege pentru a îndeplinii condiția de titlu executoriu;

-Ia măsuri de suspendare sau încetare a executării silite şi a înfiinţării popririi, conform dispoziţiilor prevăzute de Codul de procedură fiscală şi Codul Fiscal;

-Propune și instituie măsuri asigurătorii, verifică respectarea condițiilor de înființare a popririi pe veniturile realizate de debitorii bugetului local și urmărește respectarea popririlor înființate de către terții popriți;

-Transmite adrese la instituții pentru obținerea informațiilor necesare pentru aplicarea procedurilor de executare silită;

-Elaborează răspunsuri la cererile de certificate de stare materială înaintate de  executorii judecătoreşti;

-Transferă dosarele de executare la alte instituţii în a cărei rază îşi au bunurile contribuabilii persoane fizice şi juridice pentru recuperarea debitelor restante;

-Organizează și valorifică bunurile mobile și imobile sechestrate în cadrul executării silite a debitorilor;

-Verifică din punctul de vedere al îndeplinirii tuturor cerințelor legale, procesele-verbale de constatare a contravenției transmise spre executare silită de către diverse instituții;

-Eliberează și distribuie sumele realizate prin executare silită;

-Pe baza datelor deținute, analizează și stabilește măsurile de executare silită în așa fel încât realizarea creanței să se facă cu rezultate cât mai avantajoase ținând seama de interesul imediat al comunei, cât și de drepturile și obligațiile debitorului urmărit;

-Solicită efectuarea inscripției ipotecare sau sechestrului asigurator asupra bunurilor imobile la O.C.P.I. prin adresă scrisă;

-Întocmește documentațiile privind debitorii persoane fizice cu restanțe exclusiv din amenzi, în vederea înlocuirii amenzii cu sancțiunea prestării unei activități în folosul comunității, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

-Solicită înscrierea la masa credală a tuturor creanțelor existente în evidența fiscală a debitorilor care se află în stare de insolvență, potrivit legii;

-Colaborează cu alte compartimente din cadrul instituției pentru culegerea de date suplimentare privind veniturile debitorilor bunurile mobile și imobile aflate în proprietatea acestora, precum și alte elemente necesare activității de executare silită;

-Soluționează  în termenul legal cererile contribuabililor prin care se solicita relații referitoare la aplicarea executării silite și a celorlalte modalități de stingere a creanțelor la bugetul local;

-Întocmește lunar, trimestrial, anual, statistica debitelor supuse executării silite și sumelor încasate prin oricare modalitate prevăzută de lege, în cadrul executării silite, după emiterea titlurilor executorii;

-Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor ce atestă faza în care se află fiecare dosar de executare silită;

-Anunță persoana debitoare cu privire la procesul-verbal de sechestru întocmit în vederea indisponibilizării bunurilor ( mobile sau imobile), solicitându-i-se luarea la cunoștință prin semnarea acestuia sau confirmarea refuzului semnării de către martori;

-Asigură și răspunde de integritatea, confidențialitatea și securitatea datelor și a documentelor conținute de fiecare dosar de executare aflat în lucru.

Conținutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

 a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;   

 b) copia cărţii de identitate;

 c)  copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d)  copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

    Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Modalitatea de înscriere la concurs

    Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

    Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul Administrativ

Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice (conform anunţului de concurs);

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g^1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;
g^2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se            îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.

Persoana de contact pentru primirea dosarelor: Preda Nicoleta, inspector, telefon: 0248660341, e-mail: primarie@oarja.cjarges.ro